onsdag 18 maj 2011

Ut-å-flängdag

Jag tror inte att vi någonsin varit ute och åkt bil så mycket som vi gör just nu. Eftersom både P1 och P2 somnar så bra i bilen passar vi på att göra alla ärenden vi kan komma på.

Idag åkte vi först till Coop för att returnera en paj. Vi köpte en köttfärspaj med kort datum igår och när jag skulle slänga in den i ugnen igår upptäckte jag att det var lite väl kort datum. Den var bäst före 15 maj, d v s två dagar innan. Dessutom var det lite mögel på den som vi missade i affären. Det var inga problem att lämna igen den och de ringde avdelningen för att se till att de andra pajerna kontrollerades.

Efter lunch på Bromma Blocks åkte vi till Jakobsberg och Barkarby en sväng innan vi stannade i Spånga. Maken är nu på biblioteket och ska till Apoteket för att köpa allergimedicin.

Planen för eftermiddagen är att dels lämna in kläder på Erikshjälpen och dels att besöka Mulle Meck i Solna.

Igår var det ett ordentligt oväder här. Det blixtrade, åskade, regnade och haglade. Pedagogisk som jag är passade jag på att hämta in lite hagel på ett plastlock så barnen fick se hur det såg ut och kändes.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar