lördag 21 maj 2011

Namnbyte

Det känns så skumt att titulera sig själv "mamma", men det är ju faktiskt så. Skumt, men helt underbart. Jag håller på att fasa in ett nytt nick för mig och försöker vänja mig vid att skriva TeachMom.

Eftersom Maken åkt in till jobbet ikväll för att kopiera papper till adoptionspärmarna - vi har numera nio, tror jag - läkare och organisationen hade jag ansvaret för nattningen. Jag var lätt oroad, men det var ganska lugnt. P2 - som är ganska pappig - accepterade att det var jag som kliade honom på ryggen och kramade om honom och P1 - som ofta är ganska ego - accepterade att Mami faktiskt gosade med lillebror också.

Vi såg på ett avsnitt av Amigo - jag tror att det påminner som kinesiska tävlingsprogram, lite lagom crazy - och sedan lite annat smått och gott. Pingu, Pocoyo och så slutligen något som jag aldrig sett förut men som var väldigt rogivande för P1. Youtube är verkligen hur bra som helst för att hitta barnprogram på. En helt ny användning för oss.

I morgon ska vi ta med barnen och gå på gudstjänst med farfar. Det är tacksägelsegudstjänst och Svärmors bortgång kommer att vara med bland de som räknas upp. Begravningen är sedan den 31 maj. Gudstjänsten börjar kl 10, så det gäller att jag går upp och sover nu. Barnen lär ju dyka upp vid 05.30 som vanligt. God natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar