söndag 29 maj 2011

Trädgårdsprojekt - halvvägs färdigt...

Nu är lådorna snickrade och en av dem är dessutom fylld med jord, jordgubbar, rabarber, mangold och broccoli. Den sistnämnda krävde dock ganska mycket utrymme, så det blev bara sex plantor. :-)


Den andra lådan har inte fyllts ännu, men det ska bli tio säckar jord, morötter, rädisor, gurka, dill och persilja.





Jag har en liten rabatt vid garageväggen där jag brukar ha tomater och lite chili ibland. I år är det dock lite mer. Gräslök, mynta, tomater, jordgubbar, akleja, stockrosor... Ja, allt som inte fick plats i de nya lådorna.


Nu har jag egentligen bara ett litet projekt kvar. Jag har ett par stora hinkar med akleja och kronärtskocka som ska utplanteras. Vi fick två hinkar kronärtskocka av en granne. Så gott! Vi ska fixa ett bra utplanteringsställe.


Röda hinken är den omtalade kronärtskockan, den gröna är potatis och plåthinken är mina dahlior.

5 kommentarer:

  1. Hej!
    Hittade din blogg bara för några veckor sedan så jag har inte följt hela eran resa men jag har ändå lite frågor. Hoppas det är ok, annars kan du ju bara låta bli att svara =)
    Men först och främst Grattis till pojkarna!

    Så måna frågor då.
    Vet inte hur gamla era pojkar är men hur fungerar det med språk och förståelse mellan er och pojkarna?
    Sen funderade jag på det här med anknytning, pojkarna är väl så pass stora att de är lite medvetna om vad som händer? Barn bruar ju förstå mer än man tror. Det kan inte vara en lätt uppgift att få dem att lita helt på er?
    Känner att speciellt den sista frågan blev ganska personlig så den kanske du inte vill svara på...vilket jag helt förstår.

    Men återigen, grattis och lycka till i framtiden med allt!

    //Emma

    SvaraRadera
  2. Vad fint det ser ut! Jag har ändrat länken på min blogg till den här bloggen istället :-)

    SvaraRadera
  3. Det blir jättefint i trädgården; ni är så ambitiösa! En fika där ute vore inte helt fel ;)

    Vet att ni haft mycket omkring er, med den sorgliga förlusten mitt i allt nytt och roligt, flera besök osv. Jag var själv borta i helgen, men ses gärna snart i alla fall.
    Är förstås nyfiken...
    Har ni långhelgsplaner?
    Annars gärna nästa vecka.
    Vi hörs, kram!

    SvaraRadera
  4. Emma: Tack! De är 4 och 2 1/2 år just nu. Förståelsen fungerar bättre och bättre mellan oss. De lär sig nya saker varje dag, det är häftigt att vara med om. Det verkar som om de litar ganska mycket på oss, det är ju oss de vänder sig till när något händer. Men visst är det tufft, de protesterar fortfarande emellanåt på alla sätt som de kan.

    Hedda: låter bra. Vad sägs om en fika någon dag? Antingen på café eller här hemma. Vi kan höras om det.

    Jenny: inga planer för i morgon lördag, söndag är oklart. Höras?

    SvaraRadera
  5. Kul att se hur allt fortskrider... Vi kan höras i veckan!

    SvaraRadera