fredag 5 februari 2010

Sammanfattning av kvällen

Fikastunden var mycket trevlig. Mycket pratande och skratt.

Jag gick i god tid för att slippa stressa när jag skulle till Texas Longhorn. Jag hade behövt mer tid. Mycket mer tid. Främst beroende på tre saker.

1. Fel uppgång. Om det finns två uppgångar, nog katten väljer jag fel. Jag är fortfarande inte helt säker på hur man går rätt vid Rådhuset.

2. När jag gick av tåget såg jag en kille och det såg ut som om han spärrade dörren för att vänta på någon. När jag gick förbi såg jag att jag hade fel. Han är appackad och kissar ut på perrongen! Nu har jag nog sett det mesta. Jag och en annan tjej pratade om det hela vägen upp, i chock, och först där uppe märkte jag att det nog var fel uppgång. Då kommer vi till punkt...

3. Jag frågade kvinnan i spärren hur jag tog mig till Fleminggatan och hon sade åt mig att gå ut och svänga höger. Det slutade med att jag gick runt halva Kungsholmen.

Jag skulle ha gått in på stationen igen och gått ut på andra sidan. Istället gick jag - i klackar - i 35 minuter och hamnade till slut rätt.

19.10 var jag framme. Klockan 20 fick vi vårt bord. Sedan åt vi. Otroligt god mat, som alltid. Dessutom var det otroligt trevligt sällskap.

I morgon blir det cityshopping med J och badminton med A1. Kul!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar