tisdag 12 januari 2010

Skum dag...

Både ganska bra saker och riktigt jobbiga saker har hänt idag. Först och främst det jobbiga. I kväll fick jag reda på att min mamma och faster varit inblandade i en krock. Det var inte mammas fel och hon blev inte så skadad, tack alla högre makter för det. Däremot visade det sig att min faster - hon som fyllde 85 häromveckan - har fått en spricka i bröstbenet. Hon har aldrig legat på sjukhus så vitt jag vet, men nu ligger hon i alla fall där. I korridoren. På urologavdelningen. Det var bara där det fanns plats. Och jag är inte där, vilket också känns jobbigt. Blir hon dålig åker vi självklart ner.

Det positiva då, även om det bleknar i jämförelse. Jag hade min första arbetsdag i klassrum idag. Dessutom fick jag besked om att jag ska på intervju på en skola i morgon. Visserligen bara 30% svenska, men jag kommer upp till ungefär 70% arbetstid om jag får jobbet. Kanske en inkörsport?



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar