tisdag 26 januari 2010

Homo sapiens och dess framtid

Ibland blir jag lätt oroad för mänsklighetens framtid. Just idag har jag fått flera oroande tankar om att det är lite si och så med den.


För det första: Idioten som var ute och körde bil i morse på väg in till City. Tips: Det är faktiskt en bra sak att titta i de speglar som finns tillgängliga på/i bilen för att se om du verkligen *är* ensam på vägen klockan 8.15 en vardag på väg in till stan och därför kan byta fil utan att blinka och se sig för. Dessutom - om du tänkt att byta fil mitt framför ögonen/strålkastarna på SAMMA bil en gång till lite längre fram bör du nog börja fundera på att ta tåget in till stan på morgonen istället. Jag brukar vara tolerant vid konstiga bilsituationer, till skillnad mot Maken som kan bli lite kinkig. I morse var vi dock rörande eniga. Så tack för att du lyckades med det, i alla fall.


För det andra: Tonåringarna som skulle med pendeltåg i eftermiddags. På informationsskylten står det att det inte är någon påstigning på tåget som kom in på perrongen, det var inte i trafik. Vad försökte då flickorna? Jo då, gå på tåget. Två gånger. Allt medan de högljutt kommenterar att det är konstigt att dörrarna inte öppnas. Och att vagnarna är mörklagda. Jesus...


Visst, jag är inte perfekt själv. Men för det mesta kan jag läsa och tyda det jag läser. Det här fick mig att tvångsköra läsförståelse i mina klasser framöver. Kan jag slänga in lite bilvett är det bara ett plus.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar