söndag 12 juli 2009

Saker att roa sig med när Internet ligger nere, del 14.

Vi har ett paket från ComHem med TV, bredband och telefoni. Under den senaste veckan har bara TV:n fungerat som den ska, resten har lagt av lite när som helst (och kan förmodligen lägga av mitt i detta inlägg också).

När detta händer finns egentligen bara en sak att göra. Svära en liten väl vald harang och sedan gå ner och se vad man spelat in på TV-boxen. Det visade sig att jag spelat in hela säsong 1 av Lie to me nu under våren (jag har skrivit mer om denna serie här, t ex). Under torsdagen och fredagen passade jag på att se klart alla 13 avsnitt - eller snarare de nio-tio som jag inte redan sett. Det är en intressant serie och jag gillar den. Att studera personers mikrouttryck är något jag önskar jag var bättre på. Att människan i snitt ljuger tre gånger under en tiominuterskonversation är fascinerande.

IMDB skriver om serien här. Den kommer tydligen tillbaka för en andra säsong och det ser jag fram emot. Tim Roth är en av mina favoriter sedan Reservoir dogs och Rob Roy.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar