måndag 13 juli 2009

Sorg för döda ting

Min telefon verkar ha dött. Eller snarare bildskärmen. Jag kan ringa på den, men vågar inte eftersom jag inte är helt säker på vem som finns på vilken knapptryckning. Maken är jag säker på finns som första namn på sin bokstav, men hur ska jag hitta alla andra? Den funkar fortfarande som min mp3, men jag vill ha ut *lite* mer från min mobiltelefon. T ex själva telefonen.

Jag håller på att söka lite på nätet efter en ersättare till min lilla pärla. Helst vill jag ha en iPhone, men de finns inte med abonnemang på Tele2 och jag gillar Tele2. Billiga är de också. I nödfall kan jag dock tänka mig att betala de 39 kronor/månaden som är grundkostnaden för mitt abonnemang och skaffa ett nytt Telia-nummer. Kruxet då blir att jag även måste ha ett nytt mobilnummer...

Jag har dock hittat en utmanare. En LG-telefon som är förvillande lik ovan iPhone. Den verkar riktigt trevlig och jag kan få den för ett OK pris om man söker runt lite. Dessutom kan jag säkert förlänga de abonnemang jag redan har med denna skönhet.

Nu är dock problemen följande:

1. Jag har bindning på Tele2 till ungefär april nästa år. Att då skaffa en iPhone som måste ha ett annat abonnemang känns *lite* overkill. Obeaktat hur mycket extra/månad det blir.

2. Om jag nu vill ha en iPhone, är det då sunt att nöja sig med en LG som ändå är "second best"?

3. ...Allvarligt talat, är det normalt att lägga så mycket pengar på en ny mobiltelefon?!

Och varför slösar jag ett blogginlägg på att skriva om mobiltelefoner?!

1 kommentar:

  1. Ting kan vara nog så viktiga! Jag skrev om att jag just sålt min moped...
    Men nä, det finns gränser för hur mycket man ska lägga på en mobil, tror jag... Jag beundrar dock ditt tålamod att orka kolla upp saker, det skulle jag behöva, har istället en konstant känsla av att bli lurad av operatörer och liknande.

    Ha det så skönt på finkusten!
    Och som sagt, är jag hemma är det bara att svänga förbi här vid tillfälle. Kram :)

    SvaraRadera