tisdag 23 juni 2009

Tisdag


Ett exempel på hur statyer i Helsingfors ser ut.

Länge sedan sist och en del nyheter har det blivit. I onsdags blev jag uppsagd tillsammans med 9 andra. Arbetsbrist. Lite trist, nu när jag varit där så pass länge, fem år i augusti. Det har inte skötts helt snyggt och det är nog det mesta jag kommer att säga om det.

Samtidigt är det lite skönt, jag behöver inte säga upp mig. Det har varit ganska enahanda uppgifter och det är dags att röra på sig.

Igår var jag med en kompis på bio. Det blev "The Reader" med Kate Winslet och Ralph Fiennes (stavar han så?). Bra film, lågmäld. Två timmar lång, men den kändes kortare.

Apropå biosällskapet, hur kommer det sig att just namnet Jenny var så vanligt på 70-talet? Jag har nu tre Jenny som jag träffar någorlunda regelbundet. Hur särskilja? Jag har en A1 och en A2. Det ser fånigt ut att även skriva J1, 2 och 3.

Samma sak gäller för övrigt namnet Mattias. Många M blir det.

Jaja, ännu ett i-landsproblem...

2 kommentarer:

  1. Bra om namn! Jag aspirerar förstås på J1! Haha. Men om det handlar om dejtfrekvens får jag nog nöja mig med J3 :)

    Hur var Helsingfors?

    Eftersom Högläsaren är en favoritbok och skådespelarna lockar så borde jag rusa till biografen snart.

    SvaraRadera
  2. Jenny: I så fall är du faktiskt snarare J2... :)

    Helsingfors var underbart. Soligt och ganska varmt, raka motsatsen till hur Stockholm var...

    Se The Reader. Verkligen.

    SvaraRadera