måndag 20 mars 2006

Varför ska man tänka på nån annan än sig själv? Ego...

Det har ju hänt fler personer än mig, men det har ju inträffat.

Jag reste hem vid jul. Självklart skulle jag även träffa Kräket som hade *smörat* sig tillbaka till mig under hösten. Två dagar före julafton - TVÅ - gjorde han slut med mig: "det är inte du, men det funkar inte"... Just for the record - det var inte sista gången han lyckades knäcka mig. Men till slut slapp jag undan.

Den förste som fick veta något var pappa. Han brukade inte vara den allra bästa att prata om sådana sker med, men just då var han guld. Tröstade och bara lät mig gråta. Jag kom att tänka på det i morse när jag lyssnade på nedanstående låt i spelaren på väg till jobbet. Självklart började jag gråta. Så många minnen som dyker upp när man minst anar det... Ni som mötte en gråtande kvinna i morse, det kan ha varit jag. I så fall var jag inte berusad eller något, bara lite morgonsorgsen.


Tog tåget ner du skulle dumpa mig
Bättre på plats än genom telefon
Jag visste inte vad som väntade
Första semestern på fyra år

Som jag förstod var vi förälskade
Du sa att ingen varit så bra som jag
Vi talade om allt och älskade
Jag låna’ pengar och kom till din stad

Varför ska man tänka på
nån annan än sig själv
Ego

Nananana du skulle dumpa mig(dumpa mig)
Bättre på plats än genom telefon
Nananana du skulle dumpa mig(dumpa mig)
Bättre på plats än genom telefon

Gick till ditt jobb jag skulle hämta dig
Du bad mig vänta på dig utanför
Redan då förstod jag att nånting förändrades
Din blick var annorlunda än jag kom ihåg

Jag fråga’ vad det var du svarade
Det fanns en på ditt jobb du tyckte bättre om
Så du bad mig komma hit för att få dumpa mig
Du sa, bättre på plats än genom telefon

Varför ska man tänka på
nån annan än sig själv
Ego

Nananana du skulle dumpa mig(dumpa mig)
Bättre på plats än genom telefon…

Ego
Ego

Nananana du skulle
Bättre på plats än genom telefon

Ref.


Dumpa mig - Veronica Maggio

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar