måndag 6 mars 2006

Idag bokade jag biljetter hem till föräldrarna. Min pappa verkar vara sämre igen så nu vill jag bara träffa honom så mycket som är möjligt. Vi kan aldrig riktigt vara säkra på när det tar slut. Förmodligen tar jag med en dator så att jag kan jobba lite hemifrån, men jag vet ju hur det blir. Inte ett dugg gjort. För det första så kommer jag att leta efter saker att göra istället för att jobba. För det andra kommer mamma att fråga vad jag gör och om vi inte kan umgås nu när jag är hemma.

Det är inte så ofta som jag kommer ner själv, utan Maken. Mamma blir ganska lycklig då* och vill umgås jämt jämt jämt. Jag älskar min mamma, väldigt mycket, men jag har fortfarande behovet av att gå iväg och gömma mig ett tag, precis som jag har med Maken.

*Inte för att hon inte gillar Maken, men det blir aldrig bara vi som gör saker längre. Mina syskon kan hon ju i princip träffa när som helst. Jag är den enda av dem som bor på andra sidan landet, d v s längre bort än en timmes bilkörning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar