lördag 18 mars 2006

Genrepet

Tyvärr var våra platser något av en besvikelse. Det kändes som om vi gick upp halvvägs till himlen för att få sitta ner...

Låtarna var bra. Carola var inte alls så energisk som jag trodde att hon skulle vara. Förmodligen sparar hon allt krut till i kväll. De artister som jag tyckte fick mest applåder var Linda Bentzing, Magnus Carlsson och BWO. De sistnämnda uppträdde till mest jubel, helt klart (även om det var många som reste sig och dansade till Bentzing...)

De tre som kommer att vara överst? Tja, Carola kommer ju att vinna, allt annat skulle vara en megasuperduperchock. Jag gillar inte låten, men hon hade kunnat ställa upp med Electric Banana Band-låten och vinna. När hon vill har hon en fantastisk röst. Sedan vill jag inte att hon ska vinna, men det är en annan femma.

BWO och Andreas Jonsson trodde jag skulle vara med bland de tre bästa innan genrepet. Jag tror fortfarande helt och hållet på BWO, men jag kanske vill byta ut Andreas, hur bra låten än är, till Linda Bentzing.

Jag ska helt klart se finalen i alla fall. Om inte annat för att jag vill höra Lena sjunga igen. Det sägs ju att finalen bara är utsmyckning för att vi ska skicka iväg Carola till Aten. Förmodligen, men vi får se...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar