måndag 4 juni 2012

Vardagen är tillbaka...

Konstigt hur fort man jag vänjer sig mig vid helger. Att inte vara den enda personen som Pusselbitarna kan vända sig till och att faktiskt få lite tid för sig mig själv. Det är dock för det mesta väldigt mysigt att ha mornarna tillsammans med pojkarna, att sakta vakna till och säga god morgon. Om man inte försover sig då, då blir det ett himla liv. :)

I morse var det en lugn morgon. Pojkarna vaknade, smög upp ur sängen och lekte med sitt Star wars-skepp. Det var t o m helt efteråt! Efter påklädning och frukost var det dags för förskola och det gick också bra. Lite tjafs när de insåg att de inte skulle få leka med nämnda Star Wars-skepp hela dagen, men det gick över.

Efter förskolan åkte vi in till stan och till öppna förskolan. Det var inte lika många barn som förra veckan, men tillräckligt många för att pojkarna skulle bli osäkra och jag skulle få huvudvärk. Det var även en hel del högra skrik, som jag annars bara trodde hördes på konserter. :) För en gångs skull var mina pojkar bland de tystaste, konstig känsla.

I morgon blir det inga aktiviteter efter förskolan - eller jo, P1 ska spela fotboll i morgon kväll istället eftersom onsdag är helgdag. Dessutom ska P1 till talpedagog... OK, de har en del aktiviteter i morgon också. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar