fredag 8 juni 2012

Fredag = lekdag

Idag har Pusselbitarna träffat A och N - och jag har träffat deras trevliga mammor. Win-win. :) Vi har varit ute i en park nära A:s hus och barnen lekte i flera timmar. När vi var på väg hem tänkte jag gå in i affären och köpa lite god frukt, det fanns bara ett litet problem. På den fem minuter långa resvägen hade P2 somnat och P1 var på god väg. Vad göra? Jo, jag stoppade P2 - sovandes - i kundvagnen och lockade P1 med den där blipp-grejen som man stämplar in sina varor själv med. En snabb runda senare kom vi ut med både jordgubbar och vattenmelon. Dessutom passade jag på att köpa lite revben och potatissallad till middag, det var en lat middag idag.

Nu spelar Pusselbitarna x-box och jag skriver detta. Sedan är det dags för fredagsmys - i form av popcorn. Gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar