torsdag 10 mars 2011

Vårkänslor & film

Lite mer vår idag, men jag blev lite lätt oroad när jag tittade ut och såg snöblandat regn. Jag tror dock att det är vår på gång, det töar och snön är på väg ut.

Just nu är jag riktigt dålig på att uppdatera, men det är mycket med skolan just nu. Nästa vecka blir nog hysterisk, då ska jag skriva utvecklingssamtalslappar till mina klasser och börja ha samtal med mina sjuor.

Jag såg en film idag i skolan, Flugornas herre. Av någon anledning har jag inte sett den tidigare, tror jag. Boken har jag läst, och gillar den mycket. Tyvärr kunde det nog ha blivit lite mer diskussion med eleverna efteråt, men det blev OK. Jag är dock chockad över att så många elever kunde se en film i 1½ timme och sedan inte minnas ett dugg av handlingen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar