fredag 18 mars 2011

Kvällens middag...

Men med lite justeringar. Istället för ädelost har jag köpt Västerbottenost (blir aldrig fel) och jag har varken rosmarin eller portvin. Gott ser det dock ut! Hämtat från Arla:

Kycklinggryta med ädelost
Ingredienser
500 g kycklingfilé
Arla® smör
2 1/2 dl Kelda® mellangrädde
1 msk kycklingfond
1 tsk krossad rosépeppar
1 krm svartpeppar
1 msk svart vinbärssaft eller portvin
1/2 msk kinesisk soja
1 1/2 dl Kvibille® Ädel riven
färsk rosmarin

Gör så här:
Skär kycklingfilén i bitar och bryn dem i smör i en stekpanna.
Tillsätt grädde, fond, kryddor, saft och soja.
Låt koka under lock ca 10 min.
Rör ner osten mot slutet.
Strö över rosmarin.
Servera med bulgur eller ris.



2 kommentarer:

  1. Åh, det verkar gott men jag provar nog original receptet :-).Eller ädelost kanske är dumt att äta nu.. Ja ja vi får se gott ser det ut i alla fall! Ha en härlig helg!

    SvaraRadera
  2. Jo, det blev rätt gott. Jag ska dock också testa originalreceptet. Håll dig borta från ädelosten nu, den funkar bra till vintern 2012 också. :-)

    SvaraRadera