söndag 31 augusti 2008

Lördagen

Vi var på två loppisar igår. Den första var ute i Nykvarn. Lions där har varje år en väldigt stor loppis, jag tror t o m Sörmlands största. Det är i alla fall vad jag har fått berättat för mig. Jag köpte ett par muggar och tre vinbägare, alla snygga. Makern gillar verkligen loppisar och eftersom han inte var med fick ju jag hålla fanan högt istället.

Sedan var det dags för Taxinge. Varken A1 eller M hade varit där förut och det var kul att ta med dem dit för första gången. Jag tog kakor som jag visste var goda. Mycket nougat där. Bakelsen med marsipan runt har en botten av typ mandermassa och fyllning av en nougatkräm.

Jitterbuggar är alltid goda. Jag ska pröva att göra sådana själv, men de ser ganska krångliga ut.

Den helbruna kakan hade en sorts havregrynsdeg i botten och täckt med nougat. Förmodligen den godaste kakan jag åt.

Det finns ju så mycket att välja på där ute. Jag fotade lite med mobilen, men det blir ju inte så bra.

Chokladkladdkaka

Vit chokladkrämstårta

Prinsesstårta

På vägen hem från Taxinge hittade vi ännu en loppis. Där hittade jag ett par djupa tallrikar, två assietter och två kaffekoppar med fat i den servisserie som Svärföräldrarna har, Koka. Gissa om jag är lite populär där nu...? :)

Överlag var det en skön dag, men som jag skrev redan igår så avslutades dagen med huvudvärk. Den avtog till sist och det var en otrolig tur. Jag avskyr att somna med huvudvärk och att vakna upp dagen efter med samma huvudvärk.

Idag är en annan dag och det blir både namnsdagskalas för H2 och hemkomst för Maken. Yay! En vecka har ändå gått ganska fort. Det ska bli kul att se vad han tycker om nya fågeln.

2 kommentarer:

  1. Åh, vilka goda kakor, längtar!! Men måste beta av några kilon först, om det går... Kul med loppis också. Blev biten förra sommaren, men nu har det varit fullt upp med huset i sig.

    SvaraRadera
  2. Om jag får gå och kolla på de saker som jag vill se på en loppis är det kul. Maken gillar dock att kolla in tavlor och sådant - inte lika kul.

    Taxinge är ett himmelrike på jorden. Så fort jag är där längtar jag redan till nästa gång...

    SvaraRadera