tisdag 18 mars 2014

Sjukdag


Hemma med förkylning som satt sig ordentligt på stämbanden. Idag blev det filmtittande för hela slanten. Emma, Clueless och Admission.


Det fanns en sorts röd tråd. Först såg jag Emma, eftersom jag älskar den filmen och det var länge sedan jag tittade på den. Sedan var steget inte så långt till Clueless, som är en modern variant av Emma. När jag såg den filmen insåg jag hur mycket jag gillar Paul Rudd och sökte runt efter filmer med honom. :)

Jag kände inte för att se typiska grabbfilmer, men hittade Admission från förra året som hade en helt OK rollista, Rudd och Tina Fay spelade huvudrollerna. Filmen i sig var just OK. Den funkade att se under en sjukdag.

Fey spelar en kvinna, Portia Nathan, som arbetar på antagningen vid Princeton, Rudd spelar John Pressman, en lärare/rektor på en skola som tidigare gick på samma college som Portia. Nu har han en duktig elev som han vill skicka till Princeton. Dessutom misstänker han att det finns en personlig koppling mellan Portia och eleven...


Trailer till Emma:

Trailer till Clueless:

Trailer till Admission:



1 kommentar: