söndag 19 december 2010

Vad jag gjort idag.

Eftersom min kära, varma, jacka gått till de sälla jaktmarkerna p g a stor fläck, tvingade jag med mig Maken till affärer idag. (O hemska tanke.) Till slut hittade jag jackan med stort J - en så gott som likadan som min gamla. Bara 8 år nyare. :-)



Efter klädinköpet åkte vi hem så jag kunde grava lax och koka kalvtunga. Ja, jag skrev *tunga*. Ingen jul är fullkomlig annars. Hur gott som helst om du frågar mig, mamma och Svärmor. Superäckligt om du frågar Maken, så gör helst inte det. ;-)

Nu lagar jag middag samtidigt som jag rättar prov och tvättar. Multitasking är mitt andranamn.

Ha en skön söndagkväll! I morgon ska jag åka in till stan och fixa komvuxbetyg och handla julklappar. Fikadate kanske det också blir. T-boy, hänger du fortfarande runt här? Jag skickar ett mail i kväll el i morgon fm.

1 kommentar:

  1. Men varför fotade du den gamla jackan? tänkte jag först...
    Kul att köpet blev lyckat!

    Kalvtunga?? Har nog aldrig hört talas om något mer avancerat.... eller icke-inbjudande :-)

    SvaraRadera