onsdag 15 november 2006

Jag har faktiskt glömt att skriva detta: Pappas gravsten kom upp lagom till Fars dag. Vi blev alla mycket glada, samtliga hade så gott som givit upp på den möjligheten. Nu kunde vi fira honom. Mamma köpte jättefina rosor från mig, mörkröda med gula stänk. Jag har bara sett dem på MMS-kort (tack syrran!), men de såg fina ut.

Det är ganska många gånger fram till jul som han kommer att vara i mina och de minas tankar. Fars dag, hans födelsedag i december, julafton... Många gånger som han skulle ha varit med.

Och många gånger som jag skulle ha velat vara där, men kan inte för att jag befinner mig på andra sidan Sverige*. Jag hinner inte åka hem, och det känns som skit, faktiskt.

*Fan, det låter som om jag befann mig på andra sidan jordklotet. jag ska åka hem till mamma mer, jag har lovat det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar