måndag 28 augusti 2006

Vilket sekel?!

Jag satt och surfade och kom in på en artikel om Daniel Westling och att han hjälpt nån kompis att flytta (här är den).

Då har de frågat en kille som är ordförande i Förenade monarkister huruvida det är korrekt för en blivande kunglig gemål (vet vi ens om det blir så?!)att bära möbler. Han svarar: "Det är viktigt att bevara kunglig glans. Om det blir för folkligt och utslätat så finns det ingen poäng kvar med monarkin".

Det som fånga mitt intresse är dock en annan sak som han har sagt enligt AB: "Jag tycker att Victoria borde välja till exempel någon ur ett detroniserat tyskt furstehus i stället, någon som är uppvuxen i den miljön med de kungliga maneren i blodet".

OK, jag gillar kungahuset. Jag tillhör till och med den (uppenbarligt lilla) skara som befinner sig på vänsterkanten och ändå vill behålla kungahuset. Men om så kallade rojalister går ut och talar om vilka de kungliga får och inte får gifta sig med så går det lite över gränsen för mig! Om nu Victoria skulle vara kär i sin Daniel, vilket hon kanske är, jag har ingen aning för jag känner henne inte, så får det väl vara så. Jag bryr mig allvarligt talat inte ens så pass mycket, men jag känner bara att ingen ska lägga sig i vem jag älskar eller inte och det gäller för alla!

Mupp! Skaffa ett liv istället för att klanka ner på andra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar