torsdag 22 september 2005

Fem-temat...

Fem TV-serier som jag följer:
Vita huset. Bäst helt enkelt. Kunde man ha en president som Bartlet skulle jag vilja ha republik. En av få DVD-boxar som jag ser om och om igen. Behöver dock se avsnitten med svensk text, politiska termer på engelska är inte min specialitet.
C.S.I. Originalet alltså, Las Vegas. Både jag & Maken är irriterade över att det inte finns fler säsonger med svensk text. Alldeles för många amerikanska fackuttryck för att jag ska förstå annars.
Brottskod: Försvunnen (Without a trace). Jag gillar sådana här polisserier.
Desperate housewifes. Riktigt bra serie, både rolig och ganska spännande.
Kommissionen. Jag är inte helt säker på *varför* jag kollar på den, men jag tror att jag gett mig katten på att se samtliga avsnitt. Som det verkar nu kommer jag förmodligen vara en av väldigt få som ser den till slut...

Bubblare:
Så gott som alla engelska polisserier, speciellt Morden i Midsomer & de med kommissarie Lynley...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar