söndag 6 oktober 2013

Färgchock

Efter Chokladfestivalen igår blev jag lite sugen på makroner. Jag hann aldrig provsmaka de som fanns där, men såg dem på håll. Nu efter lunchen passade jag på att vispa ihop en mix från Kungsörnen, den med jordgubbssmak. Det blev en riktigt fin färg på smeten, se till höger. :)

Jag lät dem vara i ugnen på låg värme i 15 minuter medan de vilade, sedan höjde jag värmen till 120 grader och gräddade dem i 15 minuter. När tiden gått ut var de fortfarande lite lösa, så jag satte in dem i 10 minuter till. Då blev de OK.

Om en liten stund ska jag göra smörkräm till dem också. Det finns med en jordgubbssmörkräm i paketet, det blir den.

För att undvika att jag äter upp alla (OK då, Maken och pojkarna kanske får varsin eller nåt...) får jag kanske ta med dem till jobbet. Eller frysa in dem inför helgen. Vi får eventuellt besök till stugan och då kan det vara trevligt att bjuda på något gott.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar