fredag 27 september 2013

Fredag, ljuvliga fredag

Pojkarna hade tid hos sin logoped i morse, så vi tog bussen fram och tillbaka. Maken behövde bilen, så det blev en liten utflykt med bussen. Efter besöket sprang vi till bussen, hann precis med den, men lyckades glömma uppgifterna som P1 fick av logopeden. Som tur var fick jag tag i hen på telefon och papperen skickas via post idag. Bra, eftersom P1 ska träffa en logoped på skolan också och då får de se vad han gjort här.

Hem och hämta cykeln, lämna P2 på förskolan, cykla ner till skolan med P1, prata med hans fröken och sedan cykla till fiket i Spånga C. Här kommer jag att sitta idag och tokrätta arbeten. Jag ser redan nu fram emot att äta deras supergoda räksallad med avokado till lunch... :)

P2 vill ha med en kompis hem från förskolan. Jag sa att jag får känna hur jag känner mig när jag hämtar. Om jag inte är alltför trött så funkar det. Måste med andra ord ta kontakt med hens mamma och kolla om de ska göra något i em eller om hen ev kan följa med hem.

Ganska fint väder, synd att jag kommer att sitta och rätta hela dagen. Hoppas att det blir fint väder i helgen också.

Och nästa helg, då är det UnderBARA BARN-mässan. Och Hem & villa Stockholm. Och chokladfestival.  Snacka om att slå tre flugor i en smäll. Jag och J ska gå på lördag, tror jag. Det blir snudd på en heldag.

Just nu sitter jag som sagt på ett fik och ska börja jobba. Vid bordet bredvid sitter ett par äldre herrar, varav en av dem just nu berättar hela sitt livs historia för den andre. Och då även indirekt för mig...

1 kommentar:

  1. Hoppas att du fick en bra arbetsdag på fiket! Jag har kvar att lyssna på Värvet, men har förstått att det är något att se fram emot. Kram.

    SvaraRadera