måndag 10 februari 2014

Biobesök

*smyger in*


OK, så det blev inte så där jättemycket uppdaterat. Ska försöka att bli bättre på att skriva. Jag har kommit ur vanan att uppdatera, så jag måste ta mig tillbaka.

Igår var vi på bio. Det blev Frost. Alla - utom P2 - ville se den, han ville se Bamse-filmen. Det får bli nästa gång.

Handlingen bygger till viss del på HC Andersens saga Snödrottningen:
Filmen handlar om prinsessan Anna som ger sig ut på en magisk resa tillsammans med bergsmannen Kristoffer och hans ren Sven för att hitta hennes syster, snödrottningen Elsa. Elsa förvisade sig själv till bergen efter att hennes gömda krafter uppenbarade sig under hennes kröningsceremoni, och nu måste Anna hitta Elsa för att rädda kungariket Arendal från en förbannelse om evig vinter. (http://sv.wikipedia.org/wiki/Frost_(film)) 
Det jag hade hört om filmen innan vi såg den var väl egentligen att den innehöll två starka kvinnor som inte behövde män för att klara sig. De som sett den tyckte att den var jättebra. Jag tyckte att den var OK, t o m bra, men inte så bra som jag trodde att den skulle vara. 

Nästa gång jag ser den ska jag se den på engelska, jag är nyfiken på hur den låter i original.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar