lördag 25 januari 2014

Trött (Varning: gnäll)

Jag blev inslängd i en ny termin med dels ett gäng nya elever och dels några gamla dito. Den senaste veckan har det varit lite väl mycket för mig. Planeringar, lektioner och två elever som pratat illa om mig en längre tid.

Efter ett möte med en av dem i veckan som avslutades med att jag sa vilket betyg jag ansåg var aktuellt och eleven sa att hen inte ansåg att jag hade rätt insåg jag något. Jag måste ta ett steg tillbaka för att inte bränna ut mig.

Nu är vi i stugan. Tyvärr måste vi åka tillbaka i morgon. Eller... Nej, det är inte så tråkigt att vi ska åka tillbaka. Jag gillar skolan, kollegorna och eleverna. Det vore bara trevligt om mina kunskaper togs på allvar.





1 kommentar:

  1. Jag känner igen mig. Det är inte kul alla gånger att bli utmanad på fel sätt av elever. Det jag hoppas på är att du har stöd av kollegor. Det kan jag säga har inte alltid varit fallet.

    Ta igen dig för inget arbete är värt att bränna ut sig på.

    SvaraRadera