söndag 12 januari 2014

Intensiv söndag

Innebandy. Sedan iväg till Bromma Blocks. Vi började på XXL. P1 behövde en hjälm nu när han ska åka skridskor med klassen varje vecka fram till sportlovet. Dessutom köpte vi skridskor till P2 och Maken. Maken skaffade sig även en hjälm. P1 fick inga nya skridskor, men vi lämnade in hans gamla till slipning.

Efter det åkte Maken till jobbet medan vi gick och åt lunch. Direkt efter maten åkte vi hem.


Vi hade nämligen en fikadate med grannar kl 15 och jag ville inte vara sen.





Jag bakade igår. Nyligen gick jag med i en grupp på Facebook som heter Kakburken. Där lägger folk upp sjukt mycket bilder & recept på saker de bakar. Den senaste veckan har ett recept dykt upp mer än andra. Kladdkaksdrömmar.


De här kommer jag att göra igen. Först blandade jag kakao och oboy, det skulle inte bli för beskt. Jag hade i både mer florsocker och kakao i smeten, den blev ganska lös.

Det jag tar med mig till nästa gång är vetskapen om att smeten ska klickas ut i ganska små klickar. Kakorna flyter ut och jag var ganska frikostig i mitt klickande. :-)



Vad har ni gjort i helgen?

1 kommentar: