fredag 2 november 2012

Fredag

En alldeles vanlig fredag under en alldeles ovanlig vecka. Jag har haft lov. En sanning med modifikation eftersom jag jobbat nästan hela veckan med omdömen till elever och planeringar inför kommande veckor. Inte på något vis något ovanligt för mig, jag har trots allt arbetat som lärare under så gott som hela 2000-talet. Men. För första gången i mitt liv har jag varit hemma och bara haft en tid att passa - att hämta på förskolan. Jag har barn nu. Jag har inte riktigt tänkt på det där att de skulle vara hemma denna vecka, med tanke på att deras vänner är på förskolan tycker vi att det är bra att de är där.

Nästa höst börjar P1 sexårsverksamhet (eller vad heter det, skolan?) och då kommer det att bli ett helt annat upplägg på loven.

Idag blev Pusselbitarna bjudna på halloweenfest nästa helg. Tyvärr ska vi bort den helgen, Kolmården kallar på oss. Yes, vi ska kolla på en massa djur, försöka komma med på tigervisningen, äta - förhoppningsvis - god mat och även bada en hel del i äventyrsbadet på hotellet.

Vi ska träffa Svärfar i morgon för att placera ut kransar och ljus på gravarna. Jag åkte med Svärfar i onsdags för att köpa det som behövdes. Kvällen blir nog lugn. Eventuellt kommer det väl några barn och vill ha godis - eller kommer de inte denna helg?

På söndag ska vi nog åka runt i affärer för att planera hur köket ska se ut. Vi behöver välja färg och kakel. Den 28 november är det dags. Då rivs köket och veckan med hämtmat väntar... I can't wait. Pratade med Systerdottern i telefon idag och de bakade. Jag vill också baka! Shit, så jag kommer att baka när köket är klart.

Jag hoppas att ni får en bra helg!

1 kommentar: