tisdag 26 oktober 2010

New York och Washington, del I

Jag fotade med min älskade iPhone och med min lilla digitalkamera. Maken fotade med vår stora digitalkamera och den lånade jag ibland också. I den första delen (alltså denna) följer iPhonebilder. Gissa om jag gillar Egyptenutställningen på Metropolitan? Och Monet? Hell yeah.


Empire State Building. Vi bodde en liten bit bakom denna magnifika byggnad.













LEGO-affären vid Madison Square Garden. Häftig display av uppbyggda legofigurer.



Trump Tower.
























Central Park. Vi sprang runt här två dagar, varav en dag när varken jag eller J var vidare glada. Våra män lyckades få oss att springa runt halva parken...






Flatiron Building. Häftig arkitektur.












Ekologisk skördemarknad på Union Square. Underbara varor!



Washington Square.



Bra namn på en restaurang, men den är kinesisk och inte svensk - trots namnet.






Carries gata. Här vill jag bo. Riktigt mysig.









Washington i en dag var intensivt. Jag vill helt klart åka tillbaka. J hade en mycket speciell guidebok till Washington:


Hon läste högt ur den under hela resan. Och den innehåller hemskt mycket fakta kring staden, på ett underhållande sätt.

Så där, del I klar. Jag hoppas att det åtminstone är stadens skönhet lyser genom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar