onsdag 14 juli 2010

Sommarpratare, del I

I bilen upp till Dalarna lyssnade vi på en del sommarprogram:

Babak Najafi - Kul att lyssna på, intressant. Jag kände inte till honom tidigare, men det var ett helt OK program.

Pär Johansson - grundare Glada Hudik-teatern - Riktigt kul att få höra mer om honom och teatern. Ett otroligt viktigt arbete.


Per Holknekt - Fascinerande historia, även om jag kände till den sedan tidigare. Att gå från toppen till botten på det sättet är en riktig filmhistoria. Jag blev dock mer intresserad av hans bror som hjälpte honom, han verkar mycket stark.

Natasha Illum Berg - professionell storviltsjägare, författare - Vi lyssnade aldrig klart på henne, trots att jag sagt på förhand att jag skulle lyssna på henne. Passade inte mig/oss idag.

Rolf Ekéus - kul att höra honom, även om det var en aning torrt.

Eva Gabrielsson - arkitekt, livskamrat Stieg Larsson - Sista vi lyssnade på och nog också min favorit. Fascinerande kvinna, även om hon tryckte ganska hårt på att hon levt med Stieg Larsson länge och att hon varit med och planerat Millenniumböckerna. Men visst borde hon ha rätt till böckerna, det är orättvist när man inte inte är gift och partnern dör. Man tror ju inte att man ska behöva testamente.

Härnäst blir det Ulf Malmros. I alla fall nästa gång vi åker lite längre, åtminstone 1 timme. Jag vill inte stänga av mitt i programmet.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar