fredag 11 december 2009

Tällberg, dag ett.

Nu när Maken ligger i bubbelbadet passar jag på att uppdatera om dagen. Jag fick inte veta vart vi skulle förrän vi svängde in på parkeringen. Han försökte komma med desinformation under hela bilresan, vilket fick till följd att jag inte litade på ett ord han sa.

Vid incheckningen fick jag veta att han beställt ett romantikpaket och att vi i morgon ska gå en timmes guidad tur och även äta en fyrarättersmiddag. Idag var det dock julbord som skulle intagas. Mums!

När vi kom till rummet stod det ett välkomstpaket och väntade på oss:


Champagnen dracks upp i bubbelbadet och sedan var det dags för välkomstsherryn som serverades ute i receptionen.

Efter ett parti biljard (som undertecknad vann till Makens förvåning) gick vi tillbaka till rummet för att snygga till oss inför middagen.

Julbordet innehöll mycket gott, jag gillade i synnerhet den hemlagade blodpuddingen och den gravade laxen. Efterrättsbordet var i ett annat rum och det innehöll också mycket gott. Vi tog även med lite färdkost till rummet, bestående av godis. Jag tror nog att vi ska klara oss till *frukostbuffen* imorgon. :-)

Underbar överraskning, precis vad jag kunde tänkas vilja ha!

Location:Tällbergsvägen,Leksand,Sverige

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar