onsdag 28 november 2007

Kungsängen

Jag trodde faktiskt att vi fortfarande levde i ett, trots allt, ganska lugnt land. Även om jag har tidvis varit arg på elever och kanske inte heller alltid känt mig helt trygg i skolan så tänkte jag ändå inte att något sådant skulle hända.

En 22-åring högg ner en rektor på en skola i Kungsängen. 7-8 hugg. En person som anser att en elev har behandlats felaktigt av skolan går in på skolan och hugger ner en annan människa. Hur fan är man funtad då? Vad tror de att man vinner på det? "OK, du menade allvar, det ser vi ju nu. Klart att killen ska behandlas som du vill..."

Jag messade till en väninna som arbetar på en av grannskolorna där ute och frågade vad som hade hänt. Hon svarade att det var lugnt, men de skulle nog vänta med att gå hem till de hade fångat killen. Jag hoppas att hon kom hem ordentligt. Killen greps i alla fall av polisen inne vid Centralstation runt 17:30.

Jag ville ut i skolan igen, men nu vete katten...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar