lördag 27 januari 2007

Veckan som varit...

Lugn vecka. Var på IKEA häromdagen. Jag förstår inte varför jag alltid får huvudvärk när jag är där. Det finns så mycket att se och man ska alltid stressa runt där. Det fanna ganska fina orkidéer där nu för 75:-. Jag ska nog åka dit igen och köpa ett par. Jag har i o f s ganska många orkidéer hemma, men bara två som blommar. Jag funderar på att byta ut ett par av dem. Är det dumt av mig? Jag har haft dem i flera år, och det är bara en som har skapat nya blomstjälkar. De andra sitter bara där på fönsterbrädan, med ganska fina blad men inte en blomma i sikte.

I dag ska vi ut och fira Svärmor U. 70 år! Grattis! Inte för att man talar om en dams ålder, men hon fyller ju jämt! :)

Synd bara att min bästaste kompis från way back when, M2, har bestämt sig för att resa till Stockholm just denna helg. Jag hinner inte träffa henne! :( Hon ringde i går kväll, 22.40, och undrade om Jag & Maken skulle med på bio och middag. Vi hade precis kommit hem från konsert på Berwaldhallen, så vi fick avböja. Synd. Jag saknar henne. I morgon ska de dock komma hit, innan de åker hem. Det ska bli kul att träffa dem!

Berwaldhallen ja. Jag mesade in och vann två biljetter till premiärkonserten med Daniel Harding, den nye chefsdirigenten för Sveriges Radios Filharmoniker. Vi lyssnade på den här konserten. Här kan man lyssna på den, i 30 dagar i alla fall. Sedan tas den bort. Slagverkarna var mycket bra i första stycket, det moderna. I det andra var det mer blåsinstrumenten som dominerade. Fint, men jag förstår inte allt för mycket av klassisk musik, i synnerhet inte modern klassisk musik...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar