tisdag 14 februari 2006

Alla Hjärtans Dag

Vad Maken sa till mig igår, efter att jag påmint honom lite snyggt om vilken dag det var i dag* : Ah, gumman, bered dig på att vi kommer att fira lite spartanskt i år.

Vad han egentligen menade? Sorry, men jag har glömt och det är väl inte så viktigt egentligen? Det var i alla fall vad jag trodde och hade i princip förträngt dagens datum. Tills jag kom hem. När jag kom hem så stod det en liten vas på byrån med en gerbera i. Bredvid stod ett kort. Så gulligt. Det jobbiga just nu är att jag inte köpt en sak åt honom, inte ens ett kort. Till mitt försvar så trodde jag faktiskt att vi inte skulle fira det i år...**


Han kommer hem vid 22-tiden, då ska jag i alla fall fixa lite mat, tänkte skala räkor & göra en toast eller två.


*d.v.s. droppade det i konversationen sisådär 14 gånger, exklusive de gånger jag pekade på kort och choklad. vad kan jag säga? Jag gillar *verkligen* att få presenter.

** Ja, jag skäms. Bättre att giva än att taga & allt det där.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar