tisdag 10 januari 2006

Bättre sent än aldrig

Jag vet inte vart veckorna har försvunnit, men jag har inte skrivit på jättelänge. Det var absolut inte min mening, jag tycker att det är ganska roligt att skriva lite nu och då.

Jobbet har, givetvis, varit ganska överhängande. Jag kom tillbaka till jobbet, jobbade tre dagar och var sedan ledig i fyra dagar. Stackars elever som inte fick sin feed-back. Nu tror jag att jag ligger hyfsat bra till i min planering,. men vi får väl se.

Förra måndagen såg jag Stolthet och fördom, det var biljetter till en förhandsvisning som jag fick av A1. Jag måste erkänna att den var bra, men inget mot BBC-versionen med Colin Firth som jag älskar (ja, både serien och mannen). Jag ångrar dock absolut inte att jag såg filmen och funderar på att se den en gång till, för att verkligen se den. Det som var dåligt med den var att den var så nedkortad. Jag vet att det måste vara så för att en kostymfilm kan inte vara längre än två timmar, men i alla fall!

Jag såg Narnia i förra veckan också. Riktigt bra film. Jag läste böckerna i mina tidiga tonår, men måste förmdolgen läsa om dem nu. Det var roligt att känna igen rösterna på djuren också. Lejonet var t ex Liam Neeson, en annan favorit.

En av alla trailers som visades före Narnia var DaVinci-koden. Oh, jag är mer och mer sugen att se den nu. Den är nog riktigt bra. Dessutom visades ännu en trailer för Ice Age 2. Den vill jag också se. jag gilade verkligen den första.

Bara filmsnack. Nåja, jag är tillbaka i alla fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar