söndag 11 december 2005

Luciafika/Tredje advent

I dag kommer några vänner för att fira lucia så där lite i förväg. Jag var uppe till halv tolv inatt för att baka ut saffranskransarna från mammas recept. Jag tror att de blev bra i alla fall. De blev ganska tjocka, så jag hoppas att de inte är degiga i mitten. Om det är något jag verkligen gillar med december/julen, så är det saffransbröd. Det blir alltid så himla gott. En bra sak med att baka dem själv är att jag inte behöver ha i russin. Det är så äckligt! Något jag dock inte tänkte på var att A är allergisk mot nötter & mandel, och jag har fyllt kransarna med mandelmassa... Jag tror att jag måste köpa några släta bullar också.

I går var Svärföräldrarna, Svägerskan och N här. Jag fick en tomte i tidig födelsedagspresent. Inte något jag önskat mig, men den var fin.

Mamma skickade med en present redan förra helgen när Syster1 var här. Att jag fortfarande inte öppnat det är ett mirakel! Jag är jättenyfiken...

Dags att sticka & handla lussebullar, mandel & russin till glöggen. Även om jag avskyr russin så säger Maken att han vill ha det.

2 kommentarer:

  1. Jag tänker inte ens låtsas att jag kommer att orka baka lussekrans... men vad fint det låter! och gott, framför allt.

    Hoppas du sluppit förkylningen? Annars brukar det ju vara typiskt oss teachgirls att däcka första jullovsdagen...

    SvaraRadera
  2. Oh nej, jag har inte sluppit förkylningen. Jag var hemma från jobbet förförra veckan och fick ta igen all rättning förra veckan, även om jag var hur förkyld som helst.

    Du har helt rätt dock, när jag jobbade ute i vanlig skola blev jag alltid förkyld typ andra skolveckan på hösten och under jullovet. Ingen motståndskraft what-so-ever. Nu jobbar jag med distanselever, så jag blir inte utsatt för lika många baciller längre :)

    SvaraRadera