tisdag 7 juni 2011

Kvällens begivenhet...

...är för Pusselbitarna - och för Papi också tror jag - den stora branden som utbrutit i en fabrik här i närheten. Vi stod och såg på avstånd ett tag, sedan gick jag hem för att laga middag och stänga de fönster som var öppna. Om vinden vänder vill jag inte ha in den hit.

Pojkarna gick tillbaka och tittade med Papi och har sett brandbilar och en helikopter som landade och flög igen. P2 är överlycklig, tydligen.

Jag har styrelsemöte i samfälligheten ikväll och jag hoppas att det går bra för Papi att sköta nattningen...



3 kommentarer:

  1. Oj vilken brand! Förstår att det är häftigt för små, och stora, pojkar!

    SvaraRadera
  2. Vi körde förbi platsen typ 3 minuter innan det började brinna och såg sedan det enorma molnet i backspegeln! Syntes långväga sedan, minst sagt...!

    SvaraRadera
  3. Ja, det var sjukt spännande och de pratar fortfarande om helikoptern och brandbilen.

    Hedda: Oj, så nära ni var vårt hus då. :)

    SvaraRadera