söndag 10 april 2011

Typiskt...

Vi hade gått ner till hytten för att packa klart och läsa de böcker vi köpte i Helsingfors. Då hördes i högtalarna att utgången endast kommer att ske på våning 6. Vi bodde på våning 4 så vi tänkte vara ute i god tid och gå upp till utgången, det borde ju vara dags för ankomst om de ropade ut det i högtalarna.

När vi kånkat upp ryggsäckar och kabinväska till våning 6 märkte vi något konstigt. Ingen annan stod med väska där ännu. Varför? Jo, vi anländer först 9.50. Det här med att ändra tidszoner två gånger på två dagar fuckade upp åtminstone min tidsuppfattning rätt rejält.

Nu sitter vi i caféet, drickandes dåligt kaffe och läser. Maken sin nya Grishambok, jag läser blogginlägg från helgen - min bok är utläst.



2 kommentarer:

  1. Surt, med tidsuppfattningen, men annars verkar ni ju haft det bra. Gallerian, är inte det Kampen/Kamppi?

    SvaraRadera
  2. Det var riktigt bra. Och visst var det Kampen. Tack snälla, jag ska justera på andra sidan. Jag tror att det var mitt tillfälliga sockerfall just då som gjorde att jag inte kom ihåg namnet. Riktigt gott kaffe, dock! Och en "Ben & Jerry's" som Maken drog mig förbi...

    SvaraRadera