söndag 27 september 2009

Filmer jag sett den senaste tiden...

Jo, det har varit lite si och så med uppdateringar. Jag skyller det för det mesta på diverse applikationer på FB, men det har också varit en del saker ute i verkliga livet som gjort att jag inte varit så snabb på uppdateringar.

I går var vi och såg Flickan som lekte med elden. Jag är faktiskt besviken. Visst, det var bra action i flera scener, men shit så träiga en del insatser var. Storyn är intressant, men de borde kunnat ha fått in bättre insatser från så pass bra skådespelare. Undantag: Per Oscarsson och Ralph Carlsson. Me like, i synnerhet Oscarsson. Synd bara att de var med relativt lite.

Trailern:


Läs mer om filmen t ex på Google.

Förra helgen såg jag däremot två filmer som jag verkligen gillade, båda animerade. Först såg vi Madagaskar: Escape 2 Africa och sedan Bolt. När det gäller Madagaskar-filmen blev jag positivt överraskad, jag gillade nämligen inte den första filmen. Den här gillade jag mer, om inte annat så för flodhästarna. Vi såg den på svenska eftersom det var barn närvarande. När dessa gått och lagt sig passade vi dock på att se den en snutt på originalspråk också för att kolla efter vilka de engelska rösterna var.

Bolt var också otroligt söt. Som J sade - The Truman Show fast tecknad och om en hund. Denna såg vi med engelskt tal från början och det var nog bra. John Travolta i huvudrollen var bra. Marsvinet i bollen var rolig och katten var cool.

Trailer till filmen:



Slutligen vill jag slå ännu ett slag för Flickan. Så bra, vackert fotad och bra insatser från så gott som alla medverkande. Handlingen?
Sommaren 1981 blir en tioårig flicka lämnad ensam med sin faster när resten av familjen reser till Afrika på ett biståndsprojekt. Fastern blir snart uppvaktad av en man och ger sig iväg med löftet att komma tillbaka om bara några dagar. Flickan hemlighåller att hon nu är helt ensam och sommardagarna går. Med skärpta sinnen upptäcker hon gradvis vuxenvärldens ofta absurda och ansvarslösa beteende.

Trailer:





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar