söndag 15 mars 2015

Födelsedagskalas

P1 fyllde år för flera veckor sedan, på sportlovet. Just av den anledningen hade han inget kalas då. Det sköts på tills denna helg. I fredags kväll var det dags. Nio klasskompisar till P1, P1 och givetvis P2 levde rövare i ett par timmar här hemma. Det gick faktiskt riktigt bra.

Dagen innan sa P1 att han ville ha en minecrafttårta. Jag frågade om han var allvarlig, eftersom han inte äter tårta. Det var han. Jag åkte till affären, som den goda mor jag är, och handlade på mig allt som kunde tänkas behövas. Resultatet blev detta:


Jag var nöjd. Fram tills dagen efter när jag tog fram den från kylskåpet och insåg att den smält. Sockerpasta gör tydligen det. Bummer.

Jag gick in på plan B. Färdigt marsipanlock. Inte helt rätt, men det kunde vara ett gräsblock. Med lite justeringar blev den ok:





Ja, den kunde varit snyggare i kanterna. Men alla barn var i alla fall imponerade. :-)

Till kalaset pimpade jag fikabordet med grön silviakaka också a'la minecraft:





Ljusen gjorde f ö succé. De började brinna igen när man blåst ut dem & kidsen trodde nästan att jag kunde trolla. :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar