tisdag 2 september 2014

2 september, 2014

Nästan 175 000 sidträffar, och så skriver jag inte ens? Det är ju nästan som jag skäms. Är det någon kvar här...?

Livet går sin gilla gång. Jag jobbar. Maken jobbar. Barnen går i skolan. P1 verkar ha en ny vän i klassen, hon vill komma hit & leka. De leker ganska bra nu, men det kommer fortfarande världskrig lite då och då. Något som är intressant är att P1 numera säger P2:s svenska namn, både om och till honom. Det här har hänt sedan de började på samma skola. Tidigare sa han minst lika ofta P2:s taiwanesiska namn, men nu vill han tydligen vara konsekvent. P2 har också sagt till att vi inte ska säga till skolan att han kan kallas sitt taiwanesiska namn. De är två i klassen med samma namn och det hade varit en lösning att kalla P2 för hans smeknamn, men nej. Han ville inte och det måste vi givetvis respektera.

Jag skrev mitt första inlägg till min kurs idag. Jag ska plugga halvtid under det här året och ja... vi får se hur det går med tid och sådant. Just nu håller jag på att jaga rätt på kurslitteratur. Jag tror att det finns rätt mycket av den varan på jobbet, det vore ju onödigt att köpa in för många ex.

Kollegor slutar och nya tillsätts inte. Jag håller på att aktivera mig i facket och det känns som om det finns en hel del att ta tag i. Just nu kommer det inte att påverka mig, varken personligen eller professionellt, men något säger mig att jag kommer att åka på något extra inom en snar framtid.

Nu ska jag sova. I morgon måste jag lämna barnen på skolan och det medför att jag kommer att komma sent till jobbet. Trist, men det händer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar