fredag 1 augusti 2014

1 augusti

Idag började jag jobba igen. Nu har jag arbetat där i ett år. För ett år sedan fick vi tillträde till sommarhuset och jag åkte ner till stugan efter jobbet och firade köpet. Idag åkte jag till Bromma Blocks och försökte få en klipptid. Lögn i helvete. På måndag eftermiddag kunde jag få en tid. Bättre än ingenting, så jag tog den.

Semestern har varit bra, om än något kort. Två veckor hemma med pojkarna, en vecka hos mamma och två veckor i stugan. Det var ju värmerekord också och det kändes. 28 grader i Mälaren, enligt rapporter från grannar och vi badade typ jämt. Inte mycket regn, till gräsmattans förtvivlan.

Nu i höst ska jag jobba heltid, plugga på halvtid och läsa in mig på att vara fackligt ombud på min arbetsplats. Dessutom så är jag fortfarande maka och mor. Vi kan väl säga som så, att jag inte kommer att ha några problem att fylla mina dagar...

Jag hoppas att ni haft - och även har - en bra sommar! Flera barnbesked har glatt mig i sommar och även födslar. En av Makens bästa vänner och hans underbara fru ska få sitt första barn vilken dag som helst. Det ska bli kul att få köpa på sig lite bebiskläder och åka till dem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar