tisdag 17 oktober 2006

Friskis

Jag har börjat träna. Varje vecka går jag på åtminstone ett träningspass*. Det känns skönt att komma igång igen. Jag brukade träna förr, för ett år sen ungefär. Sedan slutade jag för att det var för mycket på jobbet**.

Nu har jag alltså börjat igen. Skivstång. Riktigt roligt, faktiskt. Man behöver inte köra de där hoppen och annat elände som finns på vanliga jympapass. Istället kör man styrketräning, i grupp. Klockrent. Ett måste är dock att det är bra musik så att man blir peppad att köra på. Något som är bra att lyssna på vid styrkeavdelningarna är Rammstein. Bra takt, och man känner sig lite arg. Bra att lyssna på då. Oavsett vad träningskompisar säger... *ler*

*OK då. det blir oftast bara ett pass/vecka. Men jag ska börja gå på mer pass, så det så!

**Yeah, right. det brukar heta så...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar