tisdag 4 juli 2006

Sommar..

Nu har jag haft semester i en vecka lite drygt. Jag startade min ledighet lite lugnt genom att gå till tandläkaren. Två gånger. jag har inte varit hos tandläkaren på 4 år tydligen. Främst på grund av att jag inte inte gillar vare sig borrarna, sprutorna eller ilningarna särskilt mycket. Maken beställde slutligen en tid åt mig när han gick dit senast. Jag var beredd på ett antal hål. Döm om min förvåning när hon sade till mig att jag inte hade några! =)

Det fanns dock en klar nackdel. Jag gnisslar tänder. Mycket. Jag kopplade genast ihop detta med stress på jobbet, och hon sade inte mot mig. Därav kommer min andra tid hos tandläkaren i måndags. Jag provade ut en bettskena. Bettskena. Min älskade syster, S2, jämförde mig genast med Susanne Reuter i Ogifta par.... Där har hon tydligen bettskena och ser inte riktigt klok ut. Merci så himla mycket...

OK, så två tider hos tandläkaren. Jag kan ta det. Det som var värre var att eländet kostar 3500:-...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar