torsdag 4 september 2014

Torsdag

Ganska usel dag, om man nu går på det faktum att jag haft huvudvärk sedan 10-fikat. Något säger mig att det var en av kollegorna - som har en tendens att prata högt och ännu högre om någon annan pratar - som satte igång det hela. Jag fick i alla fall avsluta en lektion snabbare än jag tänkt mig och istället däcka inne på soffan i fikarummet.

Andra anledningar till det här kan vara det enkla faktum att jag har otroligt sen lunch ett par dagar i veckan och att jag är lite småstressad just nu.

Pojkarna har dock varit helt underbara idag. Inte så värst mycket bråk och inget tjafs att tala om. Läggtiderna har blivit bättre sedan i somras och numera somnar de själva, De är otroligt duktiga. Ibland kan det vara lite fördröjningsförsök a la Alfons, d v s törst, toalettbesök etc, men i det stora hela så funkar det riktigt bra.

Dags att sova. Jag tror att det är min tur att lämna barnen i skolan i morgon.

3 kommentarer:

  1. Huvudvärk, hatar't! Kan du inte ha någon halvnyttig snack att äta på mellan lektioner? En knäckemacka eller morot eller sån där müslibar eller ngt. Jag vet att en inte precis prioriterar det när en har 10 minuter till 22 brötiga tonåringar kommer till nästa lektion. Men ändock! Har just läst ut John Greens alla böcker och även några andra ungdomsböcker som jag verkligen rekommenderar. Det skulle gå att använda dem i undervisningen under flera år så mycket stoff fanns det.

    SvaraRadera
  2. Jag kör nån macka vid tiofikat, något mitt i passet och sedan sen lunch vid 14. Det är skönt att det är vuxna elever jag har, de vill ha lunch själva. :)

    Hur mycket har Green skrivit? Jag vill verkligen läsa allt, det borde vara riktigt bra.

    SvaraRadera
  3. 5-6 böcker och så någon ihop med någon annan som också skriver himla bra!

    SvaraRadera