torsdag 9 januari 2014

Onsdag

Huvudvärken har varit konstant även idag, men nu verkar den faktiskt ha dragit sig tillbaka. Hoppas att den inte dyker upp i morgon, det behöver jag inte.

Kvällen har annars gått åt till att få synkningen på nya telefonen att fungera. Till slut fungerade det. Tyvärr försvann då alla kort som jag tagit med den nya telefonen sedan jul, inklusive en helt ljuvlig serie kort på pojkarna i skogen hemma hos mamma. Det var så underbara bilder och nu har jag bara kvar ett par ex som jag lyckats lägga upp här och på Facebook.

Jag vet, det är ett i-landsproblem av stora mått, men det var fina kort. Tur att det bara rörde sig om ett par veckor. Hade jag varit lite smart så skulle jag lagt upp dem på dropbox, men jag tänkte faktiskt inte på att de skulle försvinna. Jag var bara så glad att den där jäkla synkningen äntligen gick igång.

Skumt att det redan är onsdag, men det behövde jag. Bra med mjukstart så här i början. :)


4 kommentarer:

  1. Hoppas du slipperhuvudvärk idag!

    www.mammatea.se

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Det gjorde jag faktiskt. Det kändes lite, men det bröt inte ut idag. Skönt.

      Radera
  2. Usch för huvudvärk, hoppas den ger med sig på riktigt snart.

    Det där med bilder. Min skräck att de ska försvinna. Jag har lagt över på extern hårddisk (för även datorn blev full när jag lade över där :)) och det känns skönt. Fast nu börjar jag fundera lite på om jag ska backuppa backuppen :D Nä, men fy så oerhört trist med fotona, jag skulle nog faktiskt gråta en skvätt om mina försvann. Ja I-landsproblem men... inte ett av de vanliga konsumtionsproblemen, det är ju minnen som försvunnit och det är riktigt ledsamt. Går det inte att lämna in telefonen och se om de går att återskapa (vet inte vad det heter och kan inget alls om teknik men, ja, du förstår :))?

    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Spara över korten, det är allt jag säger. :) Vi har gjort backup på backupen, det kändes bra att göra det. Jag ska ta med datorn - och telefonen - till jobbet i morgon, en kollega vill kolla om hen kan fixa det. Om hen lyckas med det så kommer jag garanterat att baka något till nästa veckas fika. :)

      Radera