tisdag 27 mars 2012

Tisdagen

Ikväll var jag på spabehandling igen - denna gång endast massage. Det var riktigt skönt. Nu funderar jag bara på hur jag ska motivera för Maken att jag ska gå på massage varje vecka även när vi kommer hem. :-)

Innan lunch såg min utsikt ut så här:





Inte allt för ansträngande, om man säger så... De tre prickarna i bakgrunden är givetvis mina pojkar. Både P1 och P2 börjar bli modiga i vattnet och plaskar omkring själva utan att hänga i oss hela tiden. Det är dock väldigt skönt att även hänga i Mami eller Papi och leka motorbåt eller något annat en stund. Jag har sjungit ganska mycket med dem och hoppat runt i vattnet. En klar bidragande orsak till att jag haft en maffig träningsvärk i armarna i flera dagar.

Det sista vi gjorde innan lunch var att ta en del kort, då fick även P1 ha hand om kameran. Det tyckte han inte var allt för tråkigt...


Efter lunch bestämde vi oss för att inte ligga vid poolen utan istället gå ner till havet. Först gjorde vi dock en liten avstickare till strandshopen där vi köpte ett cyklop och en boll - "som alla har". Vi skippade vattenpistolerna, pojkarnas sikte är inte allt för bra.

Havet var ganska vågigt, som resten av veckan so far. Det har blåst rätt hårt hela veckan. Pusselbitarna stod på behörigt avstånd från vattnet och tittade bekymrat på maneterna som flutit i land. Jag vadade dock ut en bit och det tänker jag helt klart - minst - göra om en annan dag.








På vägen upp till rummet träffade vi inte bara killen som sålde på oss alla massagebehandlingar i måndags - för fjärde gången idag - nej, vi träffade även John Belushi:


Slutligen - en del av utsmyckningen av omgivningarna:








I morgon måste vi köpa, och skicka iväg, vykort. Mamma har kommit med ett par - inte så värst smidiga - vinkar om att hon vill sätta upp ett kort på kylskåpet.

4 kommentarer:

  1. Låter som ni har det bra. Njut!

    SvaraRadera
  2. Åh, så härligt det ser ut! Blir inte alls avundsjuk... Verkar vara fina miljöer.

    Även om det blåser en del så är ni långt ifrån det grådaskiga marsväder som råder i Stockholm!

    Massage borde vara en rättighet, ja... och ingå i "högkostnadsskyddet" för må-bra-vård!

    Om du hinner och har lust så lägger jag till mig själv på önskelistan för vykort. Jag älskar ju klassiska kort i alla dess former! Men jag förstår också om det inte hinns med, så det är lugnt :)

    SvaraRadera
  3. Hehe... Ska kolla om jag hittar ett kort till dig också. Hade inte med din adress, men hittade den via Eniro.

    SvaraRadera
  4. Tänk på att jag har en namne också ;)
    Kort är som presenter, det är inget man ber om tycker jag... Så om tid finns bara. Kram!

    SvaraRadera