söndag 7 juni 2009

Aj som...

Jag skulle skynda mig ner för trappan i förmiddags och halkade. Precis det där som jag varit lite rädd för sedan vi flyttade in. Mobilen flög. CD-skivan flög. Jag flög. Jag har en bula på underarmen, ont på ena sidan av häcken och ganska ordentligt ont i stortån som gick före in i väggen. Jag tror inte att den är bruten, men det gör ont.

Efter detta åkte jag och Maken ner för att rösta och äta frukost, i den ordningen. Det gick bra att rösta (alla har väl gjort det nu, hoppas jag?) men alla fik i Spånga var stängda idag. Som tur var hade Svärföräldrarna ringt och frågat om jag skulle med ut till Plantagen, så det blev frunch där idag istället. Det blev tre syrener också, hoppsan...

Nu ska jag ut på presentjakt och sedan blir det grillning i Tullinge ty Little M fyller år idag. Hipp hipp!

Allvarligt talat, om den är bruten borde jag väl inte kunna röra på den över huvud taget? Det gör skitont nu, men det kan ju bero på att jag gått omkring på Plantagen i två timmar...

1 kommentar:

  1. Överansträng inte tån! Vila, tror jag.

    Kommer du ihåg att jag skrev att jag föll i en trappa i början av året? Kanske inte... Jag kunde inte stödja alls på någon dag och jag borde nog ha insisterat på en röntgen. Det kändes sjåpigt, men jag har fortfarande värk i foten då och då. Det var bra någon månad, men sen försämrades det konstigt nog eller om det är när jag har gått mkt, då får jag lite svårt att stödja på den! Skumt.

    Uppmuntrande hälsningar till dig ändå! En tå bör inte vara någon fara.

    Ljuvligt med syrener, men börjar de inte blomma klart nu?

    SvaraRadera