fredag 27 februari 2009

TV-tips

Åh, det finns så mycket trevligt att se på TV ikväll. Förutom både Let's dance och nystart av Så ska det låta, sänder t ex SVT2 En film om Olle Ljungström kl 20.00.

Dessutom visar Kanal 9 klockan 21.00 ikväll en av de bästa filmer jag visste förr: Strictly Ballroom. Eller som den tydligen heter på svenska: De förbjudna stegen. Del ett i Baz Luhrmanns "Red curtain-trilogy", del två är Romeo + Julia och del tre är givetvis Moulin Rouge.

Luhrmann var för övrigt med och gjorde en del koreografi till Oscarsgalan i veckan. Otroligt duktig!

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

4 kommentarer:

  1. Håller med helt och hållet, svårt att välja! Fredagen är den givna tv-kvällen med ett bra utbud. Ikväll återtar jag nog Lets Dance efter finalen av På Spåret förra veckan. Skavlan ligger bra till men går att se i efterhand. Jag har tipsats om Olle ljungström-dokumentären på flera håll nu... men väljer nog något lättsammare. Trevlig helg!
    (Ps. Det är inte meningen att man ska kunna kommentera på blogg 2 eller?)

    SvaraRadera
  2. Let's dance är självskriven. Nu har jag till och med varit så pass "geek-ig" att jag lagt till Morgan Alling som vän på Facebook... :)

    Skavlan ska jag se, förr eller senare. Mads Mikkelsen är ju med :)Men som du skriver, det kan man ju se i efterhand.

    Andra bloggen ska gå att kommentera på. Det finns i alla fall en klickbar länk: "x kommentarer"

    Ha en bra helg, du också!

    SvaraRadera
  3. Ok, men har försökt kommentera och länken funkar inte, konstigt.

    SvaraRadera
  4. Jag ska kolla upp det i helgen. Skumt.

    SvaraRadera