torsdag 15 januari 2009

Stiljte

Jag har surfat mest från Makens Ipod de senaste dagarna och då blir det så krångligt att både göra inlägg, svara på inlägg och främst göra kommentarer på andras bloggar. Skärpning utlovas dock!

Det där att låna en bok på biblioteket en vecka är något som hade funkat för fem år sedan, eller t o m på sommaren. Nu funkar det så där. Jag ska lämna tillbaka Kallentoft-boken på lördag och jag har läst två kapitel. Succé... Jag tror att jag helt sonika lämnar igen boken på lördag och sedan går och köper boken, bara för att få läsa klart den.

Trevlig stund på stan med A1 idag. Mindre trevlig stund tidigare under dagen, men det är en annan historia och ett annat blogginlägg. Om inte förr så till helgen.

Fika hemma hos Svägerskan också. Ännu en fullspäckad dag. I morgon har jag inga planer, men vem vet, då kanske M1 vill visa mig vad hon köpte på sminkpartyt igår...? :)

Sminkparty, ja. Total upplevelse. Kul att få sminka upp sig själv och se vad som passar och inte passar. Synd bara att det bara var att åka raka vägen hem sedan, sminka av sig och gå & lägga sig. Jag var en aning oral i mina inköp. Det blev både läppstift, läppglans och peeling för läpparna. Märket heter Mary Kay och var ganska skönt att applicera.

2 kommentarer:

  1. Sminkparty, kul! Men hur går det till, måste man sminka sig själv, någon som kan hjälpa och tipsa? Är det särskilda märken de säljer då?

    SvaraRadera
  2. Du sminkar dig själv, men det finns en "ledare" med som ger tips kring vad som passar dig. Hon som ledde igår var mycket duktig kring vad som passade var och en. Det här var bara med ett enda märke, Mary Kay. Tydligen ett mycket känt märke i USA, har i Sverige är de också kända, fick jag höra igår, men de annonserar aldrig.

    På wikipedia står det att det är ett pyramidföretag och det kan nog stämma. Jag skulle inte bli återförsäljare själv, men det är kul att kolla in lite roliga produkter.

    SvaraRadera